En ole vähään aikaan Myrskystä kirjoitellut, osittain siksi että mitään mainittavaa ei ole tapahtunut, osittain puhtaasti aikaansaamattomuuttani.

Ruoka maistuu pojalle nykyään hyvin ja painoa on tullut lisää. Hoikka se vieläkin on, muttei sentään luuranko enää. Turkin takkuisuus sen sijaan on yhä ongelma. Etupää ja kyljetkin se antaa harjata/leikata, joten ne on ihan siistit, mutta takapäähän en saa koskea. Hyvällä tuurilla saan pari minuuttia setviä takkuja sieltä, mutta sitten riittää. Alkaa näykkiminen ja karkuun pomppiminen. Koitin minä kerran hoitaa homman väkisinkin, mutta se meni vain paniikkiin. En minä sitä kiusata halua ja sillä en ainakaan sen luottamusta saa. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus kastroida se, joten ajattelin pyytää ettei sille anneta herätyspiikkiä, vaan saan sen nukutettuna kotiin ja kynin sen kunnolla sitten. Kjäh kjäh. Sen jälkeen harjaan sitä niin usein, ettei tarvitse takkuja enää selvitellä. Ikinä.

Myrskyn vartiointivietti on alkanut voimistua. Se ei nykyään aina jaksa keskittyä minun kanssa olemiseen, vaan vähän väliä pitää juosta aidan viereen varmistamaan, ettei tiellä ole asiattomia kulkijoita. Toisaalta vartioiminen on myös vähän järkevöitynyt, enää ei tarvitse kaikelle huutaa vaan jos minä olen paikalla, niin meidän pihassa saa olla vieraita ilman että Myrsky nostaa asiasta meteliä. Viimeksi kun meille tuli lihatilaus (tilaan koirien lihat suoraan tukusta), niin kuljettaja kertoi, että Myrsky oli ensin katsonut talolle päin, että näkyykö mua missään ja sitten vasta "näytti Myrskyn merkit". :D

Öisin alkaa jo olla pakkasia, joten Myrskyn kellari pitäisi eristää. Olen saanut siihen hyviä vinkkejä, mutta toteutus mietityttää silti. Osaanko minä? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon? Viihtyykö se siellä vai pitäisikö sille sittenkin rakentaa eristetty koppi, mistä se näkisi ympäristön? Ja miten minä semmoisen tekisin? Aikataulukin alkaa jo olla aika tiukka, pitäisi ihan oikeasti jo aloittaa. No, samanlainen paniikki oli tarhan rakentamisesta ja hyvä siitäkin tuli (tosin yksin en olisi siihen kyennyt ikimaailmassa!).  Eiköhän tämäkin jotenkin järjesty, pakkohan sen on.