Tänään oli viimein Morossa juttu Myrskystä. Itse en ole sitä vielä saanut käsiini, mutta oli se poikinut jo yhden kotiehdokkaan! Ja toista kautta on toinen kotiehdokas, joten näyttää taas hieman valoisammalta pojan tulevaisuus.

Myrskystä on tullut mielestäni viime viikkoina jotenkin tasapainoisempi ja varmempi. Tuntuu ettei se enää ole niin säikky, vaan alkaa jo itsekin handlaamaan tilanteita. Olin todella ylpeä siitä, kun meillä kävi kuivausrummun korjaaja. Laitoin sen tietty varmuuden vuoksi pihalla kiinni, mutta ilmoitushaukun jälkeen se oli hiljaa ja tarkkaili tilannetta. Ei vaikuttanut pelkäävään, eikä myöskään liioittelevan, vaan suhtautui juuri niinkuin kunnon laumiksen kuuluukin.

Käskyjä se kyseenalaistaa kovasti. Kun sen pyytää vaikka maate, ettei olisi telkkarin edessä, niin se tuijottaa eteenpäin ja esittää ettei kuullut. Sen kanssa joutuu aina tovin neuvottelemaan, ennen kuin se tekee mitään, mutta loppujen lopuksi olen kyllä aina voittanut nämä tahtojen taistot.

Se on myös alkanut blokkaamaan mun kulkua. En oikein osaa sanoa mistä se johtuu, harjoitteleeko se työtänsä vai kiusaako se mua tahallaan? :D Se siis asettuu poikittain mun eteen eikä hievahdakaan. Yleensä sitten naureskelen vain, että no niin hömpänpömppä ja rapsuttelen sitä ja siirrän sen tieltä pois. Se toimii kyllä, mutta olisi kiva tietää Myrskyn motiivit tuohon.

Tänään pitäisi ottaa pojasta uusia kuvia, täytyy sitten tännekin laittaa niitä. :)